Skralderne

I dag fik jeg anbefalet at besøge en hjemmeside af en studiekammerat for ingen særlig grund andet end den umiddelbare underholdsningsværdi siden leverer. Men da jeg kom hjem, og tastede http://www.gratismad.com ind i min browser, blev jeg overrasket over sidens seriøsitet og velmenende karakter. Gratismad.com er en dokumentation af  og guideline til konceptet ‘skraldning’. På internettens egen leksikale skraldespand, Wikipedia, defineres ‘skraldning’ som:  ‘betegnelsen for at gennemsøge affald, sædvanligvis fra butikker, supermarkeder og lign., med det formål at finde stadigt brugbare varer, som oftest madvarer. Fænomenet er de sidste år blevet mere og mere udbredt i Danmark, særligt i de større byer som AalborgÅrhus og København, og især i det venstreradikale miljø. Ud over at være en billig måde at skaffe sig til føden på, er det også en måde, hvorpå man kan sætte fokus på samfundets overforbrug og skaffe sig selv til føden uden at støtte konsumerismen.’ 

Skraldere bag gratismad.com uddyber i nedenstående video, hvorfor plyndring af supermarkedets og bagerens containere er et ideologisk statement og hvorfor det er et rush at gå på jagt efter de kasserede skatter. Se den – både for underholdningens skyld, men også for inspirationens. 

 

 

Tjek skraldernes hjemmeside ud for tips, tricks og detaljerede kort over de bedste containergårde: http://gratismad.com

1 responses to “Skralderne

  1. Min første tanke hvar nok AD!!!! … men når jeg så hører dem begrunde deres adfær, så kan jeg godt se deres pointe. Jeg ville nok ikke selv gører det, det ville jeg ikke ture nok mest pga. tanken om bakterier nede i en kontainer. Men syntes det er en klar reaktion/bevægelse på vores måde at leve på i vesten.

Skriv en kommentar